Bedrijfsnaam - Bedrijfsboodschap
Mijn Blog

De dreigende fusie

Volgens onderzoeksbureau BMC is het slecht gesteld met de bereidheid tot samenwerking tussen de gemeenten Hellevoetsluis, Westvoorne en Brielle. Daardoor zullen ze nooit de concurrentie aankunnen met de 'nieuwe' gemeente Spijkenisse.

BMC komt met een wel heel erg simpele oplossing: grote, maar relatief arme broer Hellevoetsluis moet de kleinere en rijkere gemeenten opslokken zodat hun geld niet alleen maar aan Westvoorne of Brielle,  maar in de hele fusiegemeente kan worden besteed. De Hellevoetse VVD-fractievoorzitter is het met die aanbeveling eens: "Niet zolang uitstellen, zoals bij Bernisse en Spijkenisse. Zodat Bernisse op z'n knieën moest omdat er geen geld meer is." (Met als grote verschil, dat in het genoemde voorbeeld beide huwelijkspartners geen cent te makken hebben en in de voorgestelde Ménage à trois alleen de dominante partij in geldnood verkeert. Zou de Hellevoeter bang zijn, dat Westvoorne en Brielle het geld snel gaan uitgeven?)

Toch gaat het in het ene concreet genoemde voorbeeld van afgeketste samenwerking om de gemeente Hellevoetsluis, die zich op het laatste moment terugtrok uit een samenwerkingsverband met de buren. Moet Hellevoetsluis  echt voor z'n slechte gedrag worden beloond met een vijandige overname van Westvoorne en Brielle, waarvoor onder de inwoners van die gemeenten weinig draagvlak bestaat?

1 Reactie op De dreigende fusie:

Comments RSS
replique breitling montres on vrijdag 29 maart 2019 21:21
Huzzah for both writings and fun vacations!
Reageren op een reactie

Voeg een reactie toe:

Je naam:
E-mailadres: (vereist)
Website:
Reactie:
Maak je tekst groter, vetgedrukt, schuingedrukt en meer met HTML tags. Zo werkt het.
Post Comment
RSS

Recente posts

De ham van Widelham
De oorlog der stadsharten - Storm in glas water
Den Briel & de Keltische connectie
De verkoop aan Vestia - het leek allemaal zo mooi
Een Buurman van de duistere zijde

Categorie├źn

Ditjes & Datjes
nieuws
Mogelijk gemaakt door

Website Builder
mogelijk gemaakt
door Vistaprint